Tisdags krönika

Veckorna bara springer förbi och vi närmar oss jul. Kanske börjar bli dags att inhandla julklapparna så man slipper julstressen i år igen, men det hör ju till. Ingen julstress ingen riktig jul, eller vad säger ni? Det är knappt två månader kvar till jul men folk har redan börjat ställa fram julsakerna, det är väl lite i tidigaste laget, man kan väl åtminstonde vänta till slutet av november. Med julen så kommer också alla dessa utgifter, usch ja dags att börja spara redan nu!


Denna vecka har gått riktigt fort fram och det har hänt en hel del roliga saker måste jag säga, eller? Förra veckan hade jag sista föreläsningen inför tenta som var i lördags som inte gick så jätte bra så det behöver vi inte prata om..... Tisdagen förra veckan var slapp och jag var ledig från träningen eftersom att jag var sjuk, men dan efter på onsdagen gjorde jag comeback och nu till helgen kanske det blir Södertälje och NM, men jag springer isåfall i klubbdress. Hela förra veckan kan man sammanfatta som långa och tråkig, helt ärligt! Det som var trevligt var att få umgås med Hanna när vi hyrde en film och smaskade på godis, så gott! I övrigt var det en seg vecka men det blev mycket gjort på landet, mitt nya hem.


Stora skillnaden från förra veckan mot denna är att jag är redo igen för träningen och har även tagit tag i jobbandet och jobbsökandet. På första punkten så jobbar jag lite extra hos min far som målare, riktigt trevligt yrke där man träffar nytt folk hela tiden! Men det är inte ett jobb för mig, inget jag vill jobba med i framtiden. Så därför försöker jag ta tag i jobbsökandet och gjorde ett CV igår som jag nu kan använda vid jobbsökning, riktigt nöjd med det. Nu fattas bara ett personligt brev som vissa kräver när man söker jobb hos dem.

Hoppas bara på att veckan fortsätter i samma goda stil som den börjat i för då kommer detta bli en väldigt trevlig och lycklig vecka!!

/M.Å


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test