Helt ofattbart

Onsdag morgon och jag vaknar med ett ryck av att telefon ringer. Det värsta som kan hända. Skyndar mig upp för att svara och hör pappas röst i andra sidan, första frågan:
- Sov du?
- Nej, då jag ser på film bara men jag har inte gått upp ännu.
- Bra för jag kommer om 5 minuter klä på dig lite så ska vi kolla på jobb.

Usch, ibland är det bra att ta till lite lögner kanske? Kasta på mig lite kläder för att se mitt nästa projekt som jag ska ta på mig som målare. Åt sedan lite frukost i min lugna roa och lyssnade på P3 Morgonpasset som jag har tagit för vana att göra varje morgon. Efter frukosten bar det tillbaka till sängen för läsning av "Män som hatar kvinnor" skriven av Stieg Larsson. Så bra den är kan inte lägga ifrån mig boken och det är inte likt mig, jag är inte någon bokmal direkt annars, men man kan väl ändras.

Det stämmer så bra det som står skrivet inuti boken "En bra bok fastnar".

Nu bär det snart av till Hanna K för att träffa Martina och så självklart Hanna!

Vad ska ni hitta på idag?

/M.Å


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test