Nyårslista

Här kommer min nyårslista på nyårslöften inför 2008.

1. Försöka att träffa nya kontakter i IRL
Innebär indirekt att jag måste anta nya utmaningar och var mer social samt kanske göra fler besök på fester etc. Istället för att sitta framför datorn och skaffa nya kontakter så ska kontakter skapas på andra situationer som t.ex. på fester, middagar, bio eller var som helst! Målet med denna punkt är att dra ner på mitt datoranvändande och kanske hitta på mer roliga saker som jag inte gjort tidigare. Man måste vidga sina vyer när det året kommer!


2. Att klara av min utbildning och verkligen lägga ner tid på det.
Innebär att jag ska klara företagsekonomi kursen som jag läser på halvfart just nu. Har ju inte gått så bra hittils men efter nyår så ska jag ta tag i det och ge mig fan i att klara det! Det är en målsättning jag har som jag inte ska vika ner mig för, utan det ska bara uppnås. Det är som jag har hört många föreläsare säga att det är viktigt med den målsättning med allt man gör och det ska jag också ha. Företagsekonomi 1 halvfart ht 2007 på LIU ska jag Marcus Åberg klara i år för att sedan gå vidare. Men fokus våren 2008 ligger att verkligen nå upp till målet, här ska jag inte vika ner mig!


3. Satsa ännu hårdare på träning rent allmänt
Lägg ner mer tid på träningen även hemma för att bygga upp en styrka som jag inte haft tidigare. Detta innebär inte bara rent fysisk aktivitet utan även psykiskt så jag kan under detta år höja mig ännu en nivå utan att ha blockeringar under tävlingar. Ta mer avslappnat på tävlingar precis som på träningar, träna upp det under året. Dvs. ha ett speciellt beteendemönster under träningar och tävlingar.


4. Resa och se mer av världen.

Hör man ju av namnet vad det innebär. Jag vill besöka fler platser i världen precis som många andra av mina vänner redan har gjort. Jag ska ju besöka London under året och vill även besöka Dublin,Prag och Kina. Det är dröm platserna detta år och det ska jag försöka uppnå men det kostar pengar därför kommer punkt 5 ganska bra in här.


5. Försöka jobba mer.

Jag ska ta tag även i arbetet då jag har tid och kanske se mig om efter något mer deltidsjobb, för jag har ju tiden egentligen bara att jag är dålig på att planera. Planeringen under 2008 måste jag bli mycket bättre på så jag kan dra in mer pengar på arbete och uppfylla fler drömmar jag har. Det finns ett samband där kanske ni ser men jag har ju tillgång till jobb genom pappa men jag är lat och orkar inte jobba så mycket utan istället sitta vid datorn eller bara slappa. Men det ska det bli ändring på under 2008.


6. Bara njuta av livet.

Sista punkten, bara få njuta av livet och uppskatta sina nära och kära. Vilket man kanske inte visar vid alla tillfällen men vi har inte tid att slösa bort våra liv, man har bara ett liv så det gäller att göra något bra av det. Ta vara på chansen ska jag göra under 2008 och framåt framförallt lära mig att uppskatta de vänner jag har och hålla mer kontakt med dom. Det tycker jag fler borde göra, men kom ihåg njuta av livet!


GOTT NYTT ÅR!


/M.Å

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test